Kotoučová brzda - škrtání o kotouč

65 nepřečtených
  • blaza84

    Zdarec, mám brzdy Avid Elixir 5, kotouče Avid, vpředu 185mm, vzadu 160mm. Na zadní brzdu jsem za celej rok nemusel ani jednou sáhnout, ale přední mi začne škrtat o kotouč skoro pokaždé, když přijedu z lesa. Už mě celkem přestává bavit to po každé vyjížďce ladit. Nevíte, kde je problém? V brzdách? Nebo to je normální? Nebo mám oželet brzdný účinek a dát dopředu menší kotouč? A jak kotoučovou brzdu ladíte, aby nechytala? Já povolím ty dva šruoby, na kterých je připevněná, pohnu s tím, dotáhnu a tak na třetí až pátej pokus to trefím. Takže počítám, že tímto tempem tam rychle odrovnám závity. Díky

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • tomekusti  

      Spíš bych ti doporučil si zvyknout. Mám to podobně. 185mm kotouč a jen rychloupínák. Vyladit mi to trvá i půl hodiny a jen na pár minut, než někde vidle dostane větší ráz. Podle mě to nemá moc cenu řešit, dokud to opravdu neškrtá moc. Ta vidle se různě kroutí a tak …

      0 0
    • M13  

      Taky mi moje takhle fungovaly.

      Asi to bylo kotoučem, co jsem je vyměnil je ticho.

      Brzdy vystředíš tak, že povolíš ty 2 šroubky, zabrzdíš a utáhneš je (stále máš zabržděno).

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • tomekusti  

        Tohle je prima teorie. Bohužel třeba u mě to takhle nefunguje. Musím hledat ideální pozici „ručně“ a při dotahování s tím stejnak vždycky aspoň o kousek hnu. Ale možná sem jen střevo

        0 0
        • MlokCZ  

          Ono to velmi často nefunguje, spíše vyjímečně. A ještě k tomu zvlášť u zadní je třeba seřizovat na zatíženém kole při tomto postupu a to se dělá v jednom blbě (jendodušší seřídit na nezatíženém cíleně blíže k jedné destičce).

          0 0
        • HKou  

          Tento postup může fungovat pouze v případě, že oba pístky chodí stejně.

          Třmen je třeba vystředit tak, aby byl (na zatíženém kole) kotouč uprostřed. Pokud to škrtá, tak potom vyšistit pístky tak, aby chodily stejně.

          0 0
          • MlokCZ  

            To je jedna z podmínek a i když chodí pístky dobře, tak téměř vždy nechodí úplně stejně.

            Ale jsou tu i další faktory jako zcela přesně rovný kotouč, možnost posunutí třmenu při utahování šroubů (to je někdy hned), atd.

            0 0
      • RendyD  

        Tak tohle mi nikdy nefungovalo…:-(

        0 0
      • McBlacky  

        tohle mi dobře fungovalo jen u Shimano brdz (2×deore, 3× XT). U formulí a Avidů (u těch zvlášť) to dělám ručně

        0 0
    • bikerp1  

      O tom jak vystředit třmen je tu hafo threadů stačí hledat.

      Ve zkratce:

      • povolit třmen aby se mohl pohybovat
      • rozjet se na kole, brzdit až do zastavení
      • brzdová páčka stále stisknutá
      • utáhnout třmen (šrouby utahovat postupně na střídačku)

      Samozřejmě vše za předpokladu, že není křivý kotouč, volný výplet atd.

      0 0
      • zipoman  

        To musí zkusit, zatím jsem nastavoval na stojícím kole, ale deorka s XT kotoučema necinkaj vůbec, jen při sundávání kol se to i s označenim polohy někdy rozhodí.

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak pokud jde o cinkání (a ne o škrtání), tak cinkat snadno může kotouč i když vyndáš desky, tedy zcela nezávisle na kvalité seřízení brzdy. Naopak když má více místa (tedy dobře seřízená brzd, co nešrktá), tak některé kotouči v kombinaci s některým pláštěm mají tendenci cinkat úplně nejvíc.

          Cinkání bych vůbec neřešil.

          0 0
          • zipoman  

            Ok špatně napsáno, nerozlišil jsem cinkání a škrtání. Do sundání kol zůstanou brzdy seřízené klidně rok, jakmile sundam/nandam tak už škrtaj a nebrzděj. Kouknu ne mezeru mezi deskama no a jedna deska je nalepená na kotouči. Příště tedy zkusím seřízení „za jízdy“ mohla by to být rychlá metoda.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tohle řeší znakča na ose pro stejné vrácení kola, případně pevné osy.

              0 0
              • wong  

                Značka funguje perfektně, dřív jsem brzdy šteloval po každým sundání kol. Teď co nasazuju kola pokaždé stejně, tak pohoda

                0 0
                • 666biker  

                  aku znacku mate na mysli? mam tiez podobny problem, ze ked zhodim predne koleso, tak po nahodeni ho nedam uz tak ako bolo a sucha sa mi kotuc

                  0 0
                  • RendyD  

                    Čmrkneš fixou nebo něčím na osu rysku, která bude korespondovat s nějakým místem vidle, abys upnul kolo vždy ve stejném místě. V případě rychloupínáku ale musíš přibližně stejně i utáhnout…:-)

                    0 0
                    • 666biker  

                      mam rychloupinak.­.rovnake upnutie riesim tak, ze stale povolim rychloupinak o urcity pocet otacok,nasadim, dotiahnem o ten pocet a zatiahnem rychloupinak..no vacsinou stale tak, ze mi sucha kotuc :( ..takze skusit este na oske spravit ciaru ktora bude ukazovat na nejaky konkr. bod na vidlici, pootocit osku potom na to oznacenie a zatiahnut?…uvidime no ci to pomoze nejak

                      0 0
                  • M13  

                    Na osu náboje si např. lihovkou uděláš tečku, kterou budeš dávat vždy na stejné místo ve vidlici.

                    0 0
                • Carlos.f  

                  Podle mě, když dobře chodí pístky, tak se to samo vždycky doseřídí. Mě to alespoň tak funguje.

                  Když to začne škrtat tak musím vyčistit pístky. Taky se mi stalo, že pomodlo až pístky vyndat pořádně je vyčistit i ten třmen a brzdu znovu naplnit.

                  0 0
            • AleZ80  

              Taky mě to tenhle víkend postihlo. Předtím jsem sundaval/nandaval kolo cca 5× a vždy v pohodě. Stejně je to ale zoufalost – člověk by řekl, že tam to kolo musí padnout vždy stejně.

              0 0
        • michal96  

          mám XT komplet 160/160 pevná osa sundávám předovku každý týden a taky mě to sem tam cinká i škrtá po pár km se to,ale většinou srovná včera jsem šteloval přední brzdu kámošce a porod má SLX a kotouče 160XT doštelovat to když jsem na tom jezdil já mám 80kg tak to cinkalo ona 50kg a ticho jak v kostele vidle Fox hold se asi trochu kroutí jinak to nechápu.

          0 0
      • karliner  

        Popravdě, netušil jsem, že volný výplet může mít vliv na škrtání kotouče, ale asi to tak je, když to píšeš.

        0 0
    • siafu  

      když chci vytáhnout destičky, musí se někde něco povolovat (Avid Ultimate)? Nebo stačí táhnout kleštěmi za jednu packu a když to nejde, tak použít ještě větší násilí?

      0 0
      • mr.antik  

        Ne, stačí vyndat kolo/kotouč. Můžeš si pomoct z druhé strany nějakým šroubovákem dostat destičku doprostřed.

        0 0
    • op  

      stvalo me to same, silne, az jsem to vyresil vymenou kotouce a brzd – mam ted kotouce XT na alu unaseci a brzdy XT (prvni kolo) a BB7 (druhe kolo) a uplne ticho

      0 0
    • McBlacky  

      předpokládám, že kotouč máš rovný – první podmínka

      pokud ano, tipuju to na zatuhlý pístek, stačí jezdit v hodně prašném nebo naopak blátivém prostředí a je to hned. Elixíry jsou na to docela citlivé. Tak 2× za sezonu to lehce servisuju

      0 0
      • 666biker  

        ..ak sa mozem opytat, cim je dobre namazat piestik? staci silik. sprej s teflonom alebo lepsie je dat nato brzd. kvapalinu ako do brzdy? ..ako vytahujete piestik pred mazanim? zhodit dosticky, vlozit povedzme vymedzovaciu podlozku,zatlacit brzdu namazat piestiky a potom ich vsunut plochym naradim nejakym?

        0 0
        • M13  

          Na to mazání existuje speciální vazelína, silikonový olej se nedoporučuje.

          Pouze vyndáš destičky, odšroubuješ brzdu (nebo kotouč) a zapumpuješ pákou, aby troch povylezly. Pokud je jeden píst zatuhlý tak ten co chodí zasuneš, nějak zablokuješ a pumpuješ, abys dostal kousek ven ten špatný.

          0 0
        • McBlacky  

          na brzdy s brzovkou brzdovku na ty s olejem olej.

          vyndat desky, vysunout pístky, očistit, aplikovat, nechat hodinku, vytřít do sucha, roztlačit tupým nástrojem pístky, nasadit desky a tradá

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • jIrI___  

            Víc než brzdovka se mi u Avidů osvědčil jakýsi mazací tuk na pístky brzd z autoservisu.

            0 0
    • fita41  

      Mě se dělo to samé na zadní brzdě. Mám Shi M595 + kotouče G3 Sweep. Přední brzda naprosto v klidu ale v zádu měl kotouč malou osmičku a cinkal, nedalo se to skoro seštelovat. Ty zvuky já nesnášim, chci mít na kole ticho, tak sem to vyřešil výměnou kotouče za Aligator Pila :) a je klid. Koukni jestli nemáš křivý kotouč.

      0 0
      • MirosPikos  

        Není zbytečné kupovat hned nový kotouč? :) Co třeba srovnat… jsou na to přípravky a kdo je nemá, stačí ruce. Nicméně G3 jsou v tomhle opravdu špatné, rovnám každou chvíli. A také nesnáším takovéto zvuky.

        0 0
    • iron.hide  

      ja mam mesiac stare SLX, furt skrtaju a najlepsie je, ze tam okrem regulacie vzdialenosti paky od riaditok nie je ziadny iny sroub, ani na prasatku.

      0 0
    • Mr.Data  

      Jeste tady nepadlo nic o zatuhlych pistkach, mam 6ti lety lx a po case pistky zatuhavaji a cinkaji kotouce, pak i skrtaji. U me staci je poradne rozhybat silikonovym olejem. Jeste mi cinkaji pri sjetych deskach, kord jestli jsou sjete nerovnomerne.

      0 0
      • jIrI___  

        Kord nebo kord) ? :)

        0 0
        • Vilém  

          Nebo spis kór. Zajimave, ze kdyz jsem k tomu slovu neco hledal, tak jsem narazil na rozcilovani lidi, ze to nekdo pise „kord“ nebo „kort“. Vubec me nenapada, proc to takto pisi. Nevite nekdo?

          0 0
        • Mr.Data  

          Ale no tak, jsme v tech. radach. Ale jeste mam problemy s hold/holt/halt. Tak at je to po kupe.

          0 0
    • siafu  

      no tak opět lama dotaz :) když mám vyndané destičky a zmáčknu brzdovou páku, nemůže se mi to zavzdušnit? před výměnou chci trochu namazat pístky

      0 0
    • Johan27  

      Ahoj, mam trosku dotaz, na ktery asi bude potreba vestecka koule ..

      Pred nejakou dobou jsem si poridil nove brzdy Shimano Zee a k tomu vetsi kotouce 180tky (taky nove, takze neohle). Trmeny jsem vystredil tak, aby brzdove desticky byly stejne od kotouce, vyplety nedavno kompletne prekontrolovany, kotouce,trmeny i RU dobre dotahle. Kazdopadne se mi ale stava – ale pouze tehdy, jedu-li vetsi rychlosti .. tak 18+km/h, ze se asi rozvibruji kotouce a zacnou skrtat. Nedela to ale porad .. uplne nahodne to zacne, skrta to nejakou dobu a pak zas prestane a tak porad dokola (at jedu rovne ci zatacim, na tom nezalezi). Kdyz to skrta a lehce pribrzdim (ne tak, abych se zakousl do kotouce), tak to prestane, ale po uvolneni to opet skrtat zacne. Nevim, jestli je to jen pocit, ale jako kdyby se to vibrovani prenasi na ram a nasledne kliky – pedaly.

      Zjistil jsem, ze puvodne byly brdove desticky uchycene pres zavlacku, pak jsem si poridil primo srouby na brzdove desticky a je to lepsi, ale neustalo to.

      Nemel nekdo podobny problem, ci nevedel by nekdo, co s tim? Diky moc za pomoc

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • johnyba  

      Ahoj,

      potreboval by som poradit s podobnym problemom s brzdami, tak nezakladam novu temu.

      Mam crossovy felt QX100 2012, najazdenych zhruba 900km. Velkost ramu si nepamatam presne, ale je to jeden z tych vacsich, mam 185cm a 100kg. Brzdy Shimano Deore BR-M596.

      Problem mam so zadnou brzdou, od jednej doby mi zacala suchat a nedari sa mi ju vystelovat aby to prestalo. Prvych 700km bolo bez problemov. Vysteloval som to vzdy jednoducho so zabrzdenou brzdou, uvolnenim a naslednym dotiahnutim srobov na nezatazenom bicykly. Teraz to robim na zatazenom, ale stale mi to niekedy skrta. Na nezatazenom sa to uz vystelovat ani neda.

      Precital som si tu toho uz dost, rozne postupy, skontroloval som ci nie je povoleny vyplet (aj ked si myslim ze s vypletom by to nemalo mat moc spolocne), kotuc nie je ohnuty, brzdove dosticky sa hybu rovnako, stredovy naboj povoleny nie je.

      Minule som bol aj v servise, tam mi povedali ze ta kostra trochu pracuje a hybe sa to. S tym suhlasim ale preco mi to najprv nerobilo a teraz zacalo.

      Premyslam ze otvorim nadobku na brzde a skusim piestiky zatlacit viac do vnutra, ale neviem ci to nebude zbytocne a po prvych pribrzdeniach sa aj tak vratia nazad.

      Rad by som sa poradil s vami nez sa do toho pustim, alebo co by som mal vyskusat ako prve? Pripadne nepoznate nejaky servis/cloveka v Prahe, ktory by mi s tym pomohol?

      Dakujem za rady,

      J.

      0 0
      • Fidži_CZ  

        Postup zabrzdit a dotáhnout je ten nejjednodušší a nejméně přesný postup. Buď to seřiď pořádně, návodů je plný internet, nebo se s tím smiř.

        0 0
        • michal96  

          když ono to pro člověka který s tím nemá zkušenosti a ani třeba montážní stojan těžký…teda alespoň dle mého názoru…

          0 0
      • novas752  

        Zkus nejprve pořádně roztáhnout destičky, např. čistym nožem. Centrování zabržděním a utažením dělá občas problém – jak šroub utahuješ, kroutí to se třmenem. Takže buď utahovat střídavě po půlotáčkách za pekelnýho stisku, nebo to vycentrovat „na oko“ pohledem na mezírky a jemnym doklepánim třmenu na střed.

        0 0
        • Vilém  

          Ja nevim hosi, ale co se napred zkusit podivat na datum?

          0 0
          • michal96  

            jsem si říkal,kdo si toho všimne první,ale na oživení vlákna a pro lidi co s tím budou mít problém zas dobrý,že to maj z kraje a nemusej hledat…

            0 0
          • Fidži_CZ  

            Dělám si čárku, další kostlivec, kterého jsem vytáhl :D

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.