• skier.n

    Ahoj, vím, že asi budu srovnávat nesrovantelné…

    Uvažuju nad:

    https://www.bikero.cz/…022-p511665/

    https://www.decathlon.cz/…_/R-p-323483

    Kromě ceny asi vše hraje pro Decathlon, jenže je to Decathlon. Navíc jsem přesně na pomezí Mka a Lka (176cm) a nikde na prodejně nemají obě velikosti. Maximálně mají v Ostravě „M“ a ve Frýdku „L“. BMC jsem podle jejich konfigurátoru přesně „M“.

    Nadruhou stranu to je zase nekonečný řetez + 10tis, +10tis a rázem jsem na kole pro mě cenově z jiné galaxie.

    Využití: ročně do 3 tis Km, především po horách, občas hobby XC závod (Kolo pro život apod.)

    Díky za vaše poznatky

    0 0
    • JachymP  

      Zajímavý výběr modelů.

      Na BMC by mě nejvíc štvala vidlice. Líbí se mi geo. Do terénu ale bude chybět teleskop a vidlice to bude srážet, pláště nejsou bezdušové (nevím jak ráfky, možná také ne a to by bylo zlé – to si zjisti)

      Ten Decathlon výbavou je celkem OK, ale zázrak za tu cenu už to taky moc není. Připraveno na bezduše. Na závody určitě rychlejší kolo.

      Já bych volil z těchto dvou Decathlon.

      3 0
    • roman 3D  

      za mě BMC, víc se mi líbí

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      1 0
    • Touš  

      Decathlon – eLko.

      0 0
    • Cyklofanatic  

      BMC je mnohem hezčî, má i hodně radikální geometrii – ale chtělo by to zkusit, ne každému to vyhovuje. Pokud sezenes třeba tu zánovní Rebu a trochu lepší brzdy, tak bys byl cenově zhruba na tom kole z dekáče.

      Takže já hlasuju pro BMC. Jediné kdybys chtěl jezdit bezduše, tak si zjisti ty ráfky – někdo je tu teď nabízí na bazaru, tak se zkus event. zeptat.

      0 0
    • adam1  

      Základ karbon rám a funkční vidlice hraje pro decač včetně zapletů na bezduše .

      0 0
    • Lachtis  

      U BMC prostě platíš za značku. Čili platíš za rám. O osazení nemůže být řeč, všichni víme, co je lepší. Ovšem, pokud uděláš upgrady a rozumne ty díly prodáš, pak bys měl osazení jinde. Jednat se o jinou značku, tak řeknu dekáč, ale já jsem BMC pozitiv, takže musím říct BMC, ale nejsem objektivní :-D

      0 0
    • xnov  

      Ahoj borci,

      Zkusím zrecyklovat toto vlákno a požádat vás o radu. Řeším výběr MTB hardtaila do maximálně 50000 Kč (naprostý strop), ideálně kolem 45000 Kč a jako rekreační silničář v tom mám úplný galimatyáš.

      V mém výběru mám:

      ROCKRIDER Karbonové horské kolo Cross Country Race 900 GX Eagle

      BMC TWOSTROKE 01 FIVE

      Horské XC kolo Race 740

      Popřípadě bazarové kolo, ideálně na karbonovém rámu (nevím jestli ho vůbec potřebuji) do 35000. Jiným značkám se také nebráním.

      Co od kola očekávám:

      • Mám 182cm a +/- 80kg.
      • Rád bych očekával rychlejší kolo, v případě, že pojedu po silnici a když už to bude MTB, tak občasné sklouznutí se na nemoc technických trailech.
      • Chtěl bych na něm jezdit do práce ~30km (povrch od kočičích hlav, rychlé a pomalé polňačky, úzké lesní cesty s možností přírodního trailu, rozbitou silnici až po zánovní asfalt na cyklostezce a silnici. Vše v podobném délkém zastoupení).
      • Vyjížďky do 60km v Polabí (žádné velké kopce, ani náročný terén).
      • Párkrát v roce závod bez ambice atakovat nejvyšší příčky (KPŽ, lokální MTB závody do 50km, térénní triatlony do 20km).
      • Vyjímečně delší vyjížďka a lehčí traily v Moravském krasu, Kokořínsko atd.
      • Roční nájezd (optimitických) 2000km

      U BMC zde někdo zmiňoval slabší komponenty. Je tam něco vyloženě špatně, co bych měl vyměnit, rovnou když to přijde?

      Oproti Decathlonu nemají tubeless ready ráfky (?)

      Jsem trošku schyzofrení z nákupu mimo ČR, ale co jsem zde opět četl, neměl by to být snad problém?

      Nicméně pro BMC mám slabost (vlastně ani nevím proč) a hovoří pro něj cena.

      U Rockrideru mám zase trochu předsudky k osazení od SRAMu. Na papíru by však mělo být lepší než Shimano u BMC. Se značkou Rockrider potažmo Decathlonem problém nemám, ale zas bych byl rád, aby se mi rám nerozpadl.

      900 by měla být lehčí s lepší vidlicí. Nemít 740 tak úchylnou barvu, tak snad není 900 ani ve výběru. Ostatní osazení je buď stejné a nebo více orientované na hmotnost. Vyplatí se tedy dát 10000 za vidlici a 1kg lehčí kolo, pokud budu uvažovat pouze decatlon?

      Předem díky za radu.

      0 0
      • embi  

        Ber dražší Dekáč. Příplatek se vyplatí. Je tam už funkční osazení bez větších kompromisů.

        BMC má hezkej rám, ale jinak je to fakt základ.

        3 0
      • GGW  

        Já bych se podíval jinam, BMC je super rám, ale tady to budou držet pozadu komponenty, které jsou opravdu lowcost – speciálně vidlice a brzdy. Decathlon bych si ve světle vyprodejů, co jsou k dostání asi nevybral.

        https://www.bike24.com/p2575517.html?…

        https://www.bike24.com/p2710075.html

        Co se týká osazení, tohle by mohlo být zajímavé. GEO je u Cannodale celkem progresivní a porovnatelná s BMC. Alma je trochu klasičtější, ale obě mají lepší vidlice než Decathlon – SIDka. Brzdy jsou Shimano, což většina lidí preferuje před SRAM a mají Servowave.

        0 0
        • xnov  

          Počítám ještě s pedály a botama, a tyto už bohužel v základu stojí víc, než 50000. Ideálně bych bral to BMC a shodil z toho nejhorší. Je o takové komponenty vůbec nějaký zájem?

          0 0
          • GGW  

            Mam pocit, ze jsou tam stejna kola jako sem mel na BMC ja. Ta sla za 4 tisice, ale s plastema a kazetou, takze skoro za nic :)) Vidlice byla ale RECON, ta sla za 3,5–4k? Za tu Judy tak dvojku? Plus se to bude pred zimou spatne prodavat… Z mojeho zustal ram a riditka. Ale kupoval sem kvuli barve, protoze ramovka je jen cerna…

            Ja bych koupil to, co se ti libi – na BMC bych vymenil vidlici, nejakej SID bude na bazaru za cca 8–10k, dvojka z toho dolu za Judy a jezdil bych a upgrade kol a dalsich bych si nechal na pristi rok az neco odjezdis a zacne se ti z toho neco profilovat.

            Kupoval sem letos MTB na jezdeni a la gravel/manzel­ka/lehkej teren a nakonec to menil, protoze mne bavi technika a chtel tak vic progresivni HTecko…

            0 0
      • vn25  

        Tu 740 jsi viděl na živo? Mě to podle obrázků taky přišlo úchylný ale na vlastní oči to není tak hrozný. Už je zaparkovaný doma. Já třeba zase šílím z duhových kombinací na Canyonech.

        0 0
      • vn25  

        Tu 740 jsi viděl na živo? Mě to podle obrázků taky přišlo úchylný ale na vlastní oči to není tak hrozný. Už je zaparkovaný doma. Já třeba zase šílím z duhových kombinací na Canyonech.

        0 0
      • xnov  

        Ahoj,

        Díky za dosavadní reakce.

        O víkendu jsem si byl ještě trochu zkomplikovat rozhodování. Na KPŽ Ralsko jsem měl půjčený Trek Procaliber 9.8. Tedy kolo, které je absolutně přes limit mojí maximální částky. Ještě dodám, že nyní mám doma 26" Rockrider 340, aby bylo vidět jak moc velký rozdíl tam byl :).

        Geometrii a celkový posez asi moc soudit nemůžu, vzhledem k mým zkušenostem, ale něco mi na tom nesedělo (je možné že jsem měl jen špatně nastavenou výšku sedla, jiná velikost kola by mi sedla víc, atd..)

        Řazení fungovalo hezky, občas při řazení nahoru jsem tomu musel trochu pomoct, ale asi to není nic co by se nedalo seštelovat, nikdy mě ale nenechalo ve štychu.

        Brzdy fungovali parádně.

        Musím ale říct, že ikdyž rám má tlumící prvek IsoSpeed, tak jsem tedy naklepaný ještě teď. K přední vidlici nemám co, na doraz asi nešla :D :).

        Závěrem: pro rychlost ať už na rovině na asfaltu nebo v terénu byly moje nohy, strach ve sjezdu a stupňující se únava s narůstajícími kilometry.

        A teď by mě zajímalo, jak velký rozdíl to bude k entry-level biku, zvláště tedy tomu BMC, potažmo i k Decatlonu?

        Předpokládám že u BMC je hlavní kámen úrazu vidlice. Ale i když je 30mm tak to neznamená, že mě někde ve sjezdu pošle přes přední řidítka? Řazení je o 2 řady nižší, znamená to, že nebude chodit, tak jak si kliknu? Brzdy mě pošlou do škarpy?

        Přeháním, ale zajímalo by mě, kde to ošulení na komponentech opravdu poznám.

        1 0
        • adam1  

          Tlumení na HT ti dělají i dobře zvolené pláště a ideál bezduše s adekvátním tlakem .

          To bmc má slabinu ve vidlici -kolik vlastně vážíš ?

          Teď vidím 80kg no nevím ?Mi příjde taková “forová” ale možná to s takovou vahou jezdí a je spokojený?

          Jinak deore pohon ok ,brzdy časem vyměníš když ti nebudou vyhovovat .

          Na všem se dá jezdit:))

          0 0
        • Khommakho  

          Jestli je Rockriderem 340 myšleno toto . Tak to BMC bude o 2 parníky jinde. Kupoval jsem ho přítelkyni v Sku místo Giant Roam 1 (12kg hybrid/trekingové kolo s lepšími koly od Hunt, které taky pro její potřeby nejelo až tak zle) a okamžitě si pochvalovala odpich BMC a hlavně jízdu do kopce.

          Deore řazení je v pohodě, toho se bát nemusíš.

          Ano vidlice není žádné terno, ale nová, namazaná docela funguje. Pokud budeš cítit, že ti nevyhovuje, můžeš koupit Rebu z bazaru nebo nového Sida z Německa pod €500, aktuálně např €430).

          Brzdy podobný případ s vidlicí, pro nenáročného uživatele účel splní, pokud by ti neseděly, můžeš objednat Deore, já jsem objednal přítelkyni SLX z Německa za €100.

          Nejsem žádný odborník a už vůbec ne na bazar, ale myslím si, že BMC je přecejen značka oproti dekáči (nemám s ním žádný problém), která by měla teoreticky i lépe držet hodnotu.

          Jestli najedeš 2 tisíce ročně, tak dost možná zjistíš, že ti BMC plně vyhovuje a ušetříš a nebo můžeš postupně upgradovat. Nemám osobní zkušenost, ale údajne ty Sram Level T brzdy, co maj oba dekáče, jsou špatný brzdy, takže i tam máš případné další investice…

          0 0
        • enjoy  

          Tak já taky, jakožto majitel toho BMC zkusím přidat pár postřehů..

          „Předpokládám že u BMC je hlavní kámen úrazu vidlice“ NENÍ. Nebudeš mít důvod jí hned měnit. Věř mi. Nebudeš prostě. Vidlice funguje jak má a není z másla, jak se tu někteří snaží tvrdit. Kromě toho, že je těžká. Z tohohle důvodu si počkám na nějakou pěknou cenu za SIDa, až někdy, v budoucnu.

          „Řazení je o 2 řady nižší, znamená to, že nebude chodit, tak jak si kliknu?“ Deore řazení chodí naprosto precizně a nevím co chtít nutně víc. Opět, není tam relevantní důvod měnit, protože by to nedělalo, co to dělat má. Zatím jsem neměl jediné špatné zařazení.

          „Brzdy mě pošlou do škarpy?“ Nepošlou. Pro mě jsou tyto low end brzdy naprosté překvapení. Čekal jsem, že to bude největší slabina. Ale opět, prostě fungují. Lineárně a velmi předvídatelně. Ani jim nechybí síla(85kg mám já).

          Jako absolutní deviza tohohle rámu je opravdu povedená geotetrie(tady mám konečně pocit, že platím něco za značku). Ani v opravdu prudkých výjezdech se kolo nezvedá na zadní.

          Dřív jsem trošku váhal, zda noname rám a co nejlepší komponenty(zní to prostě nejvíc logicky) a nebo značkový rám a horší komponenty. U BMC se mi udělalo jasno během velmi krátké doby.

          Velikost určitě L, na 182cm.

          Za těch cca 35 tisíc je to fajn. Za 50+ už tolik ne:-)

          6 0
          • FeriP  

            Já můžu přidat další postřehy a naprostý souhlas s Enjoy.

            Měřím 186cm, inseam 88, střed – střed sedla 79cm – velikost L, naprosto vpoho – jen jsem dával delší představec (80mm).

            Kolo po vybalení z krabice 12kg (s XT pedály 12,3kg)

            Komplet jsem ho přeskládal na XT, vidlice SID SL (karbon rodla a sedlovka) – aktuální váha i s XT pedály 10,1kg

            Kola budou EIE, ale na ty se chvíli čeká (dalších –600g)…

            Já pár let jezdil jen silnici, tak mě hodně mile překvapilo kam se XC biky posunuly. To kolo jede super. Na trailech pecka a že se to nezvedá do prudkých výjezdů na zadní už ti tady psali. Geo fakt super… :)

            Seriový komponenty pokud nemáš potřebu měnit, fungují naprosto skvěle. Já na nich postavil manželce další bike.

            Dle mě jsou nejvetší slabinou ty seriový kola – vnitřní šířka 25mm, stačí do nich namotat přibalenou bezdušovou pásku, ventilky a pumpou jsem je nahodil na poprvé. Ani nejsou extra těžká – bez pár gramů 2kg. Potud naprosto OK, bez výhrad. Tlak držely i bez tmelu (Barzo+Mezcal)

            Ale ty shimano náboje… :( Nerozumím v dnešní době tomu tam dávat konusy. Mám na tom najeto 230km a už v nich začalo chroupat. Budu to muset rozhodit a namazat – předpokládám, že tam bude málo maziva…

            Za sebe bych do Rockridera nešel. BMC za ty peníze za který se teď prodává na bike24 je jednoznačná volba a můžu jen doporučil…

            3 0
            • GGW  

              Ja sem taky prehazel vsechno :)) Planoval sem zustat na tech kolech, ale presne kvuli nabojum se nedalo – hned po chvilce vule, po dotazeni zase citit jak to drhne i pres snahu vychytat tu silu utazeni… Takze vymena, prestoze sem pocital, ze tam do pristiho roku zustanou.

              Ta vidle fungovat bude, jen je to tezitko. Ideal ji doma namazat, at se rozchodi. Deore sada bude uplne v pohode, brzdy ubrzdi zacatky asi bez problemu :)

              Tohle kolo za ty prachy je pecka, progresivni HT na kterem se neni treba bat trailu a pritom to jede do kopce.

              0 0
            • pocestny  

              Přesně tak bych to udělal taky. Už jenom představa ježdění na 12,5kg XC hardtailu mi připadá jako nesmysl. To BMC je na přestavbu jako dělané. Dekáč má mírně lepší komponenty, ale je zároveň o třetinu dražší (50k vs. 35k). Je to fajn bike, ale nic zajímavého na něm prostě není.

              Ty výkřiky tady, že základní komponenty nefungujou, není třeba řešit.

              2 0
            • Lišák  

              Shimano náboje, nevím proč, ale z výroby jsou vždycky přetažený. To znamená hned rozdělat, ideálně domazat a seřídit. Pak, při občasné výměně vazelíny a opětném správném seřízení, vydrží věčnost.

              4 0
              • Markony  

                Přesně tak ale platí to i pro jiné konus náboje,Vazelíny poskromnu skoro žádná a dotažené na krev,

                0 0
      • tomaschek  

        Karbonový BMC Twostroke je fantastický rám.

        Komponenty na základních sériovkách jsou slabota, ale ten rám za to fakt stojí. Aktuálně sehnatelný samostatně okolo 36. Neskutečně stabilní do kopce i z kopce, do rychlých zatáček. Ani po tempařských rovinkách to není lenoch.

        Mistryně světa Prevotová jej loni fasovala v rámci týmu, mistr Evropy Pidcock si jej vybral sám před vznikem HT Pinarello. S top osazením se dá stlačit pod 9 kg i s teleskopou a je to střela.

        Oba jsme s přítelkyní přešli z HT s hlavovkou 71 a těch 67 je jiný vesmír.

        0 0
        • adam1  

          Ty brzdové páky/polohu má přitelkyně ok?:)

          Jinak pěkné .

          Ty položené hlavy se mi právě zdají, že po rovině to moc nejede ? Ale možná jen můj pocit?

          0 0
          • Vilém  

            Jak poznas ne kterem jezdi pritelkyne?

            1 0
          • tomaschek  

            Červený je můj a jelikož jezdím extrémně krátký posed, sedlo maximálně vepředu (vozíme teleskopy oproti fotce), tak úhel pák odpovídá úhlu rukou.

            Roviny necítíme jako hendikep, i na nich to jede pocitově líp než staré strmé rámy. Míšu to kolo hodně zvedlo, aktuálně jezdí TOP 5 v KPŽ absolutně (když zrovna nedefektí jako naposledy v Odrách), a chrochtá si blahem.

            Netvrdím, že je to jen rámem, FTP si zvedla letos ze 190 na 230 W při 53 kg, ale rám si nemůže vynachválit v porovnání se starým SUPem 969, ze kterého jsme jen přeházeli top komponenty.

            2 0
      • xnov  

        Ahoj,vracím se sem po delší době, s BMC v obýváku. Třeba moje neodborná minirecenze přijde někomu k užitku, pro ty co nečetli vlákno od začátku jen napíšu, že mám zkušenoti s MTB jen na 26" nejlevnějším Rockrideru z dekáče a potom půjčeného Trek ProCaliberu 9.8 na KPŽ.

        První co, tak mě překvapila neuvěřitelně rychlá doprava z Bike24 (možná je to standard). V pátek odpoledne objednáno, v pondělí večer volá Německé číslo, zda budu v úterý doma. Nakonec drobné potíže s dopravcem, kterým neměl jakkýkoliv trackovací systém a s kurýrem jsem se naháněl 2 dny od 6.00 do 22.00.

        Mám za sebou 4 vyjížďky po 30–40 km a musím říct, že jsem zatím nadšený. 

        Hmotnost kola vel. L po vytažení z krabice a nandání přibalených pedálů 12,1kg.

        Od geometrie jsem čekal posez podobnější silničce, přijde mi trochu starostovský, nicméně velmi pohodlný. Oproti některým fotkám mám pod představcem 2 podložky, takže v případě potřeby se to asi dá řešit. Sedlo mi sedí moc dobře.

        Řazení, takhle krásně nechodí moje předpotopní Ultegra na silničce. Z čeho jsem nejvíc na větvi je možnost jako na silničce řadit o 3 stupně na lehčí převod. „Clutch“ na přehazce funguje parádně a i ve skákavějším sjezdu nikde nepráská řetěz, tak jak jsem byl doteď zvyklý.

        Brzdy mají krásně čitelný projev. Páka mi přijde hezky tuhá s rozumným chodem. Nemám problém s přesným dávkováním brzdné síly a přesně vím, kdy se mi případně zablokují kola. Zatím jsem neměl problém cokoliv ubrzdit, ale oproti Deore XT mně přijde brzdná síla pocitově slabší.

        Odpružení by dle eshopu mělo být nastavené na zhruba moji váhu, ale zatím jsem s nastavením nijak neexperimentoval. Za mě asi nejlepší projev na rychlejších cestách (udusané rychlé polňačky, dlažební kostky a panelové cesty). Při středních nerovnostech mám pocit odskoku, ale ta by mělo jít snad doladit. Na rozbitém sjezdu (kameny a kořeny) nemám zatím žádné negativní zkušenosti.

        Rychlost, Osobní rekordy MTB segmentů do kopců v okolí začaly padat jako hrušky, bez pocitu, že bych se extra vydával ze sil (což neplatí o předchozích pokusech). Co mě nejvíc šokovalo, je i pár třetích PR na krásné silnici, kde jsem v létě relativně často jezdil na silničce. 

        Ovladatelnost kola je pro mě něco úplně nového.Snad na žádném kole (i silničce) se mi nestalo, že bych si vybral stopu a tam to kolo opravdu jelo.

        Celkový dojem je zatím nad očekávání, řekl bych snad ještě lepší než na zmiňovaném Treku, ale to je možná dané teď nezávodním tempem.

        Jediné co kazí dojem, je praskání v hlavovém složení (?). Dostal jsem nějaké rady, ale zatím se nepovedlo odstranit. Snad to dají do kupy při servise.

        Ještě by mě zajímalo, jak řešíte záruku u kol ze zahraničních eshopů? Má smysl vyplňovat servisní knížku v autorizovaném service BMC a nebo je to úplně jedno? Jde mi hlavně o uznání záruky ať už přímo na bike24, či případného BMC, pokud by nedejbože po 2 letech např. práskl rám.

        1 0
    • blackboy007  

      https://www.sterbabike.cz/…ine-700-2023

      A jinak to Horské XC kolo Race 740 s karbonovým rámem modré

      0 0
      • squalo  

        Chce karbon a všechny kandidáty má s 1×12.

        S čím přijdeš ty? Hlína s dvojpřevodníkem.

        Na BF člověk pořád žasne, co vše je vůbec možné.

        1 0
    • vn25  

      Co třeba tento Radon? https://www.bike-discount.de/…ous-al-9.0-4

      Je to teda hliník ale se SIDem, gx za 37litrů

      0 0
      • Markony  

        Hlínu nebrat, šel bych do BMC kvalita rámu součástky se dají měnit. Důležitý je rám .

        2 0
        • bluerider  

          A není ten karbon trochu hype? ;)

          tabulka profi jezdců na hliníku v cca 4:24 na videu

          0 2
          • Ukrutony  

            To myslíš vážně? Není to tak trochu jiný sport? :D

            0 0
            • bluerider  

              Ani moc ne. Jezdí se z kopce dolů, jako většina jezdců na trailech tady, akorát je DH extrémnější. Dobrá je i diskuze pod videem:

              Unless you're racing (a lot), I think for the majority or riders, aluminium is just fine. Being much cheaper, it will allow you to spend your hard earned cash on better components which I believe would make a bigger difference for riding your weekly local trails.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.